@Article{aev:2002-10.55753/aev.v17e29.166, title = {Acústica de salas de aulas}, author = {Seep, Benjamin AND Glosemeyer, Robin AND Hulce, Emily AND Linn, Matt AND Aytar, Pamela AND Coffeen, Bob}, journal = {Acústica e Vibrações}, year = {2002}, issn = {1983-442X, 2764-3611}, month = {julho}, number = {29}, pages = {2--22}, volume = {17}, doi = {10.55753/aev.v17e29.166}, publisher = {Sociedade Brasileira de Acústica}, keywords = {condicionamento acústico, ensino e aprendizagem, guia prático}, abstract = {Informações para a criação de ambientes de aprendizagem com condições acústicas favoráveis. Uma publicação do Comitê Técnico em Acústica Arquitetônica da Sociedade Americana de Acústica. O objetivo desta publicação é o de fornecer uma fonte complementar para arquitetos, educadores e administradores escolares, para ser utilizada na construção e renovação de instalações escolares. Esta publicação não tem o objetivo de substituir o trabalho de consultores acústicos profissionais. É para ser utilizada como material de auxílio no entendimento dos elementos para obtenção de condições de escuta desejáveis em sala de aula. Esta publicação foi preparada para o Comitê Técnico de Acústica Arquitetônica da Sociedade Americana de Acústica por: Benjamin Seep, Robin Glosemeyer, Emily Hulce, Matt Linn e Pamela Aytar; os quais, na época da preparação desta publicação, eram alunos do programa de Engenharia Arquitetônica da Universidade de Kansas. A supervisão deste trabalho esteve a cargo de Bob Coffeen, FASA, membro do corpo de professores de Engenharia Arquitetônica da Universidade de Kansas. Esta versão foi traduzida por Stephanie L.B. Mondl e revisada por Sylvio Bistafa, Márcio H.A. Gomes e Samir N.Y. Gerges. || Title: Classroom acoustics || Abstract: Information for creating learning environments with favorable acoustic conditions. A publication of the Technical Committee on Architectural Acoustics of the American Acoustical Society. The purpose of this publication is to provide a complementary source for architects, educators and school administrators to use in the construction and renovation of school facilities. This publication is not intended to replace the work of professional acoustical consultants. It is intended to be used as an aid in understanding the elements for achieving desirable listening conditions in the classroom. This publication was prepared for the Architectural Acoustics Technical Committee of the American Acoustical Society by: Benjamin Seep, Robin Glosemeyer, Emily Hulce, Matt Linn and Pamela Aytar; who, at the time this publication was prepared, were students in the Architectural Engineering program at the University of Kansas. This work was supervised by Bob Coffeen, FASA, a member of the Architectural Engineering faculty at the University of Kansas. This version was translated by Stephanie L.B. Mondl and revised by Sylvio Bistafa, Márcio H.A. Gomes and Samir N.Y. Gerges.}, }